sobota, 3 października 2015

Ceramika #7 - czyli wielki powrót!

Hej Kochani!

Właśnie siedzę, piję sok z kokosa, objadam się jego środkiem i myślę o tym jak bardzo tęskniłam za lepieniem.
Minęło zaledwie parę miesięcy, a ja się czuję jakby minął rok odkąd ostatni raz widziałam dziewczyny i odkąd ostatni raz lepiłyśmy.


Zmieniła się pracowania i nauczyciel. I szczerze powiem, nie wiedziałam czego mogę się spodziewać. Bardzo mi się podobało ostatnie miejsce, sposób prowadzenia zajęć. I teraz widzę różnicę. To nie tak, że było tam źle. Jest po prostu zupełnie inaczej.

Dzisiaj lepiliśmy sposobem wałeczków. Robiłam już jedną pracę tą metodą - była to miska z pingwinkiem.




Zaczynamy oczywiście od pojedynczych wałeczków. Nie mogą być ani za grube, ani za chude. A ich długość musi wystarczyć na zrobienie co najmniej trzech warstw.


Niestety nie zrobiłam zdjęcia jak to wyglądało przed wygładzeniem, ale po wygląda to tak. Co trzy warstwy (czyli po każdym wałku) wygładzamy całość i "ubijamy" drewnianą łopatką do naleśników (nie mam pojęcia jak się nazywa to "narzędzie", jest po prawej stronie na 1 zdjęciu :D).


Każdy wałek "rysujemy" szczoteczką do zębów i smarujemy szlifierkiem (glina + woda).




Co mnie zdziwiło - żeby konstrukcja się nie zawaliła wkładaliśmy plastikowe worki do środka. I rzeczywiście, wszystko stało jak powinno!


Kiedy już zrobiłam górę, dorobiłam do niej ścieżkę.


I tu zaczęła się chyba najdłuższa robota - domki, drzewa, płot i kościół.


Po zakończeniu praca wygląda tak:








Czas wykonania: ok. 3 godzin.

Więc Kochani, teraz co dwa tygodnie zapraszam na nowe posty ceramiczne!
Miłego weekendu!
Jeśli macie jakieś pytania - zapraszam do pisania komentarzy, odpowiem na wszystko w następnym poście Q&A.

Poprzednie ceramiczne posty:

4 komentarze:

  1. O rany, ślicznie to wygląda! Ja bym w życiu sama czegoś takiego nie wykonała!
    http://to-moimzdaniem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dzięki! Miał być lampion ale jak widać wyszła góra z wsią :D!
      Btw do zobaczenia 12.10! <3

      Usuń
  3. Wow, naprawdę śliczne rzeczy, najbardziej spodobała mi się ta rzeźba. Jest wspaniała *.* Pozdrawiam i serdecznie zapraszam do mnie.
    http://gabriel-data.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń