sobota, 14 marca 2015

Ceramika #3 - odciski i szkliwienie

Dziś 3 zajęcia z ceramiki. Jak zwykle lepiej być nie mogło.

Tak naprawdę nie mam pojęcia jak nazwać to co robiliśmy. Odciskanie? Może być. Chodzi o to, że mieliśmy gipsowe formy, wykładaliśmy je gliną i wychodziły piękne, w zasadzie idealne miski, kule, wazony. Niestety nie zrobiłam zdjęć innych prac, tylko moje. Ale na następnych zajęciach będziemy chyba szkliwić prace z dziś, więc zapewne porobię masę fotek :-)



Gips + glina wygląda tak:



Oczywiście najpierw musiałam wyrobić glinę, wywałkować, żeby miała wszędzie jak najbardziej równą grubość.
Po wyjęciu z formy powstała idealna połówka kuli:


Wystarczyło tylko wygładzić krawędź, wygładzić całość i postawić na jakiś wzór. Stwierdziłam, że znów zrobię  jakieś esy floresy, żeby pasowało do "lampionu" (Wypalony i szkliwiony lampion dalej :-) ):




Szkliwienie:
Mieliśmy w słoiczkach szkliwo, które odpowiadało danemu kolorowi. Co zabawniejsze białe szkliwo po wypaleniu zmieniało kolor na pomarańczowy, taki szarobury po wypaleniu jest pięknym brązowym kolorem. Nie wiem od czego to wszystko zależy, ale kolorowy pigment wychodzi dopiero przy bardzo wysokich temperaturach. Nie mogę się więc doczekać, aż za dwa tygodnie zobaczę moje już skończone prace.




Tu szkliwiłam miskę zrobioną na pierwszych zajęciach, po pierwszym wypaleniu miała kolor dosłownie biały.





Później złapałam za pędzel i piękne niebieskie szkliwo (na wzorniku prezentowało się cudownie, zobaczymy po wypale). Oczywiście tę maź naniosłam na całość :-D:



Następnie zabrałam się za szkliwienie lampionu:



Mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie. Lampion ma być brązowy tam gdzie jest taki ciemny kolor i pomarańczowy, gdzie kolor jest biały. Miska natomiast powinna być mocno niebieska :-).

Pozdrawiam Mordki i zapraszam na jutrzejszy post o Tunezji!
Pamiętajcie, że możecie zadawać mi pytania do Q&A, które planuję.

5 komentarzy:

  1. pochwal się efektem! Swietne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o, ten lampion jest świetny! gdyby tylko moja mama zobaczyła, uwielbia takie rzeczy :D
    Jakie oglądasz seriale?
    http://to-moimzdaniem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Raz w życiu miałam zajęcia z ceramiki i pamiętam tylko tyle, że mój kubek w ogóle kubka nie przypominał :P
    Ale Tobie lampion wychodzi super! :)

    http://dziennik-miedzymiastowy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałabym pójść na jedne zajęcia, choć wszelakie rękodzieła plastyczne i artystyczne to raczej nie moja bajka, hehe ;)
    To bardzo kreatywne zajęcia!
    Ciekawa sprawa z tym szkliwieniem, już nie mogę się doczekać efektu końcowego lampionu! *-*
    Ile trwają te zajęcia? :)
    Czekam na tunezyjski post.
    Dopiero teraz spostrzegłam, że oficjalnie można Cię obserwować, więc obserwuję! :)
    sage-servant1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Super rzeczy! Bardzo ciekawy post! Miłego dnia!:)
    http://freshisyummy.blogspot.com/2015/03/cool-kids.html

    OdpowiedzUsuń