czwartek, 19 marca 2015

Atak terrorystyczny w Tunezji.

Hej Mordki!

Post znów niezbyt idealny, bo po raz kolejny zepsuł mi się laptop. Psuje się co środę, wiec to chyba będzie już tradycją. To o czym chcę napisać to atak terrorystyczny w Tunezji. 

Nie wiem czy dotarła do Was ta informacja. Atak był w muzeum Bardo w Tunisie. Tunis to stolica Tunezji, a muzeum jest przepiękne. Są tam liczne mozaiki, które wyglądają jakby zostały zrobione wczoraj i zaprojektowane przez światowych projektantów. Jest też tam wiele cudownych rzeźb. Mam nadzieję, że uda mi się w sobotę dodać zdjęcia kiedy dopcham się do komputera i zrobię skany, bo byłam tam raz jako dziecko.
Atak był w środę. Terroryści zabili 23 osoby, w tym 20 turystów. Wśród turystów było 2 polaków. Nieoficjalnie zaraz po zamachu mówiono, że 4. Jedna kobieta jest wciąż na bloku operacyjnym i jej życiu niestety wciąż zagraża niebezpieczeństwo. Póki co bilans to 2 osoby zabite, 10 rannych, 1 wciąż zaginiona (jedna osoba, która była zaginiona została odnaleziona w szpitalu). Wiadomo, że w muzeum przebywało w tamtym czasie wielu turystów, w tym 36 osobowa wycieczka polaków.
Portal tvn24.pl:
"Wziątek zaznaczył, że rozmowa dotyczyła możliwej destabilizacji sytuacji w Tunezji i ewentualności powtórki takich zamachów w przyszłości. Przypomniał, że Tunezja była najbardziej otwarta na Zachód i najskuteczniej działała na rzecz walki z terroryzmem. Podkreślił, że w obecnej sytuacji nikt nie da gwarancji bezpieczeństwa osobom, które chciałyby udać się w tamten rejon. Zaznaczył jednak, że „na pewno z krajów arabskich Tunezja – pomimo zamachu – wydaje się być nadal najbardziej bezpieczna”.
Marek Biernacki powiedział dziennikarzom, że szefowie służb przedstawili informacje o działaniach podjętych podczas kryzysu związanego z zamachem w Tunisie. Posłowie zostali też poinformowani, jak wygląda współpraca w tej sprawie ze służbami Tunezji i innych państw."


Nie wiem więc czy się cieszyć, że ofiar nie było tak wiele i że tunezyjczycy nie są za to odpowiedzialni, czy płakać, że trafiło na turystów, niewinnych ludzi, w moim ukochanym kraju... Zawsze wierzyłam, że w Tunezji jestem bezpieczna, wszyscy byli mili, nic mi nigdy nie zagrażało. Jednak za zamach odpowiedzialni są dżihadyści z Państwa Islamskiego. Mam tylko nadzieję, że będę mogła w przyszłości wrócić po raz kolejny do tego kraju. Do kraju, który dawał mi niezwykłą radość, poczucie przynależności i bezpieczeństwa. I szczerze mogę napisać, że do kraju, który jest moją miłością i drugim domem. Zostałam adoptowana przez Tunezję. Czuję ogromny smutek przez to co się tam wydarzyło. Ciągle w mojej głowie jest pytanie dlaczego tam? Nienawidzę terroryzmu, nienawidzę tego co się stało. 

Post napisany na podstawie artykułów z portalu tvn24.pl, cytat również pochodzi z tej strony internetowej. 
Zapraszam do komentowania i dyskusji na ten temat.

11 komentarzy:

  1. Ech... Ta cała sytuacja jest straszna... Tunezyjczycy są podobno bardzo mili i dobrzy dla obcokrajowców, ba, w końcu żyją z turystyki! A teraz pewnie liczba turystów drastycznie spadnie... :\
    seeanedesu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Na tych idiotów (bo inaczej ich nie nazwę) trafić można wszędzie. Ostatnio deklarowali, że zrobią zamach w Londynie i Paryżu. W obliczu idioctwa cały świat jest zagrożony, choć przyznam, że trochę mnie zniechęciło w tym momencie do Tunezji :(

    http://dziennik-miedzymiastowy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. to jest najgorsze w atakach terrorystycznych, giną niewinni, przypadkowi ludzie :c
    Mój Blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja naprawdę nie ogarniam po co są te ataki i czemu ma to służyć skoro umierają tylko niewinne osoby...

    vanillia96.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Oh, I’m so in love with your blog! So beautiful photos and interesting posts!
    Will be happy to see you in my blog!

    Diana Cloudlet
    http://www.dianacloudlet.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba każdy o tym wie, w mediach wciąż o tym mówią ;)
    Nidy nie zrozumiem tych wszystkich terrorystów. Oraz Putina. Po co to wszystko?
    http://to-moimzdaniem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. nie rozumiem po co znów są te ataki, ludzie chcą kolejnej wojny? :)
    twosistersbloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przejmuj się.
    To mogło się zdarzyć wszędzie, nie tylko w Tunezji.
    Oni akurat obrali sobie taki cel, ale raczej nie uderzą drugi raz z rzędu w to samo miejsce.
    To nie wina tunezyjczyków czy Tunezji.. nie przejmuj się. :)
    sage-servant1.blogspot.com <-- zapraszam. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Idioci i tyle! tak samo jak ci co napadli na muzeum i porozbijali wszystkie stare rzeźby itp! Żadnej litości:(
    http://freshisyummy.blogspot.com/2015/03/empire-of-our-own.html

    OdpowiedzUsuń
  10. nie zrozumiemy nigdy intencji takich ludzi ;/
    http://palaania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń