czwartek, 19 lutego 2015

Moja miłość - Tunezja #1

Jak widać w tytule myślę nad tym aby zrobić "kilka odcinków" o Tunezji.

Tunezję odwiedziłam 4 razy:
W 2002 roku - jako dziecko, miałam wtedy 8 lat
W 2006 roku - w wieku 12 lat
W 2010 roku - w wieku 16 lat
I ostatni raz w 2013 roku kiedy lat miałam 19 :-).

Ostatnim razem byłam tam z moim chłopakiem.
Dlaczego wybrałam Tunezję kiedy mogłam dosłownie wybrać każdy inny kraj na ziemi?
Bo jestem zakochana w Tunezji po uszy. Kocham klimat, ludzi i ich mentalność, sklepy, obyczaje, jedzenie. Ubóstwiam wszystko co jest w Tunezji, każdy zabytek, każde miejsce.

Tak naprawdę nie wiem co opisywać w postach o tym kraju.
Może ktoś mi podpowie?

Dawka zdjęć z ostatniego wyjazdu - z góry przepraszam za mój niezbyt wyjściowy wygląd. Był wrzesień, a było tak gorąco, że nie dało się mieć choćby tuszu do rzęs.

Al-Dżamm, miasto w którym znajduje się ogromne koloseum. Jest bardzo dobrze zachowane - nawet lepiej niż we Włoszech :-)




To jeden z wielu, wielu meczetów, które można spotkać w drodze na Saharę.



Zdjęcie z Matmaty, jeśli będzie ktoś zainteresowany mogę zrobić oddzielny wpis o tym miejscu. Tu karmię młodego wielbłąda. Butelka z mlekiem, jak z dzieckiem, serio. A jak zaczęło padać (NA PUSTYNI PADAŁO!) to biedactwo strasznie się bało.




Tu już na Saharze, przejażdżka na wielbłądach. Wtedy pierwszy raz prowadziłam sama, bez pomocy miłego Araba :-)



Zdjęcia z drogi na plantację daktyli, bananów itp. Niesamowite miejsca i budowle.





Tu już środek pustyni, a na tym środku piękna oaza. Palmy, wodospad (mały, ale przeraźliwie zimny), małe rzeczki. Coś cudownego.




Meczet w Kairouan. Niestety nie można do niego wchodzić. Kolejne zdjęcie to dach, z którego patrzyliśmy na dziedziniec tego meczetu.




Nie mogło zabraknąć Pani (imię niestety zapomniałam. Żałuję, że nigdzie sobie go nie zapisałam), która robiła mi warkoczyki. Zapłaciłam grosze, a warkoczyki były zrobione idealnie :-)



Powrót do domu. Zawsze denerwuję się lataniem. A takie piękne widoki :-)



14 komentarzy:

  1. zazdroszczę wyjazdu, też bym tam chciała polecieć ;c
    donutworrybehappy.blogspot.com - zapraszam do mnie, nowy post z walentynkowym OOTD <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zbieraj pieniądze, namawiaj rodziców i leć! Tunezja nie jest droga tak naprawdę :-).

      Usuń
  2. Świetny blog, na prawdę bardzo mi się podoba! Pozdrawiam i serdecznie zapraszam do mnie: monika-kistowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszczę. Ja jeszcze nie byłam za granicami naszej małej ojczyzny. ;( Pięknie tam jest, może kiedyś uda mi się tam polecieć. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. też tam chce pojechać
    zapraszam do siebie
    rokiand.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne zdjęcia ! Ja sama w Tunezji nigdy nie byłam, ale chciałabym kiedyś pojechac :)
    Pozdrawiam ! :*
    you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jacie! Ale Ci zazdroszczę wiesz? :) Ja nigdy tam nie byłam :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja byłam raz w Tunezji i też kraj bardzo mi się podobał. Ja ogólnie jestem ciepłolubna, dlatego wszystkie gorąco kraje uwielbiam :)
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo bym chciała tam pojechać. Wspólna obs? Odpowiedź napisz u mnie na blogu. http://loveemyydreeam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. świetne zdjęcia, tylko mogłyby być troszkę większe :)
    mogłabyś poklikać u mnie w ostatnim poście? to tylko chwilka :)
    http://czillen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeśli fajnie rozwiniesz te myśli o Tunezji moze wyjść naprawdę ciekawie, powodzenia. ;)

    *Zapraszam do mnie*
    -Niuta.

    OdpowiedzUsuń
  11. lovely place
    Great Post.
    Lovely Blog. I am really loving your blog.

    xxx Keep in touch

    My
    blog new post is here

    OdpowiedzUsuń
  12. Super zdjęcia, w Tunezji musi być super! :)

    Pozdrawiam! + Mogę prosić o poklikanie w linki w moim poprzednim poście? :) Będę wdzięczna!

    ♥ JULIA BLOG – NAJNOWSZY POST! KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Byłam w większości tych miejsc, o których pisałaś, ale Tunezja mnie nie urzekła. Według mnie jest w niej strasznie brudno.
    A samolotem pokochałam latać od pierwszego razu :D

    OdpowiedzUsuń